Het is bijna zover - Reisverslag uit Siebengewald, Nederland van Judith Kersten - WaarBenJij.nu Het is bijna zover - Reisverslag uit Siebengewald, Nederland van Judith Kersten - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

28 April 2017 | Nederland, Siebengewald

Morgen (29-04-2017) is het dan zover, de reis naar Australië gaat beginnen!!

Ongeveer een half jaar geleden kreeg ik het idee om na mijn studie Pedagogiek op reis te gaan. Omdat ik na mijn studie natuurlijk nog geen bakken vol geld heb leek het me een goed idee om eerst te gaan werken. Na wat oriëntatie kwam ik op het idee om au pair te worden en daarna te gaan reizen. Op die manier kan ik ervaring op doen in het buitenland en geld verdienen wat daarna uit gegeven kan worden aan een mooie reis.

Na een hele procedure bij de organisatie activityinternational vond ik mijn 'host family'. Een gezin met twee meisjes van 2,5 en bijna 1 jaar oud in de hoofdstad van Australië, Canberra. Na een aantal mailtjes en skype-gesprek spraken we de datum af waarop ik zal arriveren. Ik kom eerst aan in Sydney waar ik vier dagen zal verblijven, twee vrije dagen en twee dagen oriëntatie van de organisatie. Daarna vlieg ik door naar het gezin en zal het werkavontuur dan echt beginnen.

Voordat ik aan dit avontuur kon beginnen moest ik nog eerst even mijn diploma halen. Met heel wat nachten doorhalen en flink veel stress kreeg ik op 20 april het goede nieuws dat ik geslaagd was! Wat een opluchting was dit zeg. Nu kon ik mijn huisje in Eindhoven gaan leeg halen en mijn tas gaan inpakken. Ook heb ik een geslaagd/zwaai feestje gehad. Een dag die toch vrij emotioneel was maar ook heel fijn. Het is fijn om te zien dat iedereen zo enthousiast is en me het zo gunt. Dit geeft extra kracht om aan de reis te gaan beginnen, ondanks de nodige spanningen.
Ook deze week nog een extra bezoekje gebracht aan de oma's en opa. Phoe dit was toch wel lastig, maar na wat tranen weer vol goede moed op naar de reis die me te wachten staat.
Morgen stap ik dan echt op het vliegtuig, de eerste stop is in Bangkok, daarna vlieg ik door naar Singapore waar ik een nachtje bij Simone blijf slapen. Super fijn dat ik daar even kan bijkomen van de lange vluchten. De dag erna (1 mei) vlieg ik door naar Sydney.

Nu de laatste uren in Nederland aanbreken komen de zenuwen steeds meer, heb ik alles wel bij me, gaan de vluchten allemaal goed, hoe ga ik het vinden, hoe is het gezin, hebben we een klik, allemaal vragen die rond spoken. Maar ik ga de uitdaging aan en daar ben ik al best trots op!

Via deze blog zal ik jullie de komende tijd op de hoogte gaan houden van mijn avonturen en soms wat foto's plaatsen.
Een hele dikke kus en knuffel voor jullie allemaal en ik zal jullie missen!!

  • 28 April 2017 - 19:56

    Suzanne:

    Morgen je nog even uitzwaaien op het vliegveld!! Dan kan je avontuur beginnen.

  • 28 April 2017 - 20:23

    Bas:

    Geniet Judith, geniet! Het is zo weer voorbij want je gaat je daar echt vermaken! Chille mensen, chille manier van leven, mooie uitzichten, grote stranden, leuke feestjes, en zon! Ik ben jaloers! Have fun down under!

  • 28 April 2017 - 23:44

    Andre En Karin:

    Hey Judith, Heel veel plezier en geniet ervan...we blijven je volgen..

  • 29 April 2017 - 19:01

    Marcel En Miranda:

    Nou Judith, het avontuur is begonnen, geniet ervan het wordt een ervaring die je nooit zult vergeten! We volgen je en houden contact! Let all your dreams come true..xxx

  • 01 Mei 2017 - 16:41

    Michele Janssen:

    He Judith wat leuk , wat een avontuur dat wil ik ook wel volgen.
    Heel veel plezier!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 12 April 2017
Verslag gelezen: 847
Totaal aantal bezoekers 13218

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 30 November -0001

Australië 2017

Landen bezocht: